مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-21سياسي

شهیدی که با زبان روزه به دیدار معبدش رفت


روزی که علیرضا با زبان روزه به خط مقدم رفت، هرچه اصرار کردند که روزه اش را باز کند گفت: من می دانم شهید می شوم به همین دلیل می خواهم خدا را با زبان روزه ملاقات کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، شهید علیرضا احمدی پانزدهم شهید اردیبهشت 1346 در شهرستان گرگان چشم به جهان گشود، پدرش رجبعلی، معمار بود و مادرش حلیمه نام داشت، تا پایان دوره راهنمایی درس خواند، به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت.

هفدهم اردیبهشت 1365 در حاج عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید، مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله زادگاهش واقع است.

* خاطره ای به نقل از دایی شهید احمدی آخرین بار که هردو به مرخصی آمدیم او می خواست یک روز زودتر به جبهه باز گردد، شب قبل هردو با یکدیگر خداخافظی کردیم، صبح روز بعد سوار بر موتور به دیدن من آمد و گفت می خواهم شما من را تا ترمینال بروی وقتی علت را جویا شدم گفت: دایی جان من می دانم این سری که به جبهه باز گردم شهید می شوم به همین دلیل از شما خواستم بیشتر پیش من باشی.

  فردای آن روز وقتی به منطقه رفتم خبر شهادت علیرضا را به من دادند، دوستانم به من گفتند: علیرضا با زبان روزه به خط مقدم رفت .

هرچه اصرار کردند که روزه اش را باز کند گفت: من می دانم شهید می شوم به همین دلیل می خواهم خدا را با زبان روزه ملاقات کنم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهیدی که با زبان روزه به دیدار معبدش رفت

شهیدی که با زبان روزه به دیدار معبدش رفت