مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-21ورزشي

شب چله؛ فرصتی استثنایی برای گیراتر شدن چسب اجتماعی


از منظر کارکردگرایانه، تأثیر ویژه این شب در فرهنگ عمومی ما فرصتی استثنایی است برای تقویت روحیه عمومی و فرهنگی، به مدد ریشه ای مشترک - امیرهوشنگ فکرت نژاد* مناسبت های سالیانه در همه جای دنیا اهمیت و کارکرد مشابهی دارند که توجه عمومی و حمایت اجتماعی را در موضوعات مرتبط طلب می کنند.

آیین های باستانی و اسطوره ای علاوه بر یادآوری اهمیت موضوع، به دلیل وجود ریشه مشترک اجتماعی، عامل هم گرایی و هم افزایی می شوند و فرصتی را برای با هم بودن و بالا بردن درک اجتماعی از همدیگر فراهم می کنند.

مسابقات ورزشی و قهرمانی در میدان های جهانی نیز یکی از ابزارهای تقویت روحیه اجتماعی و هم گرایی ملی است و بسیار دیده ایم که نشاط و روحیه اجتماعی پس از یک قهرمانی ورزشی، تجدید و تقویت می شود.

به همین دلیل، یک جامعه سالم همواره باید مترصد این امکانات و فرصت ها باشد تا بتواند با هم افزایی و هم گرایی، حرکت ملی به سوی جلو را میسر کرده و شرایط هم پیمایی را در این مسیر هموارتر کند.

یکی از این امکانات و فرصت ها که از مهم ترین مناسبت های تقویم پارسی نیز بوده، شب چله است که ریشه ای تاریخی در فرهنگ و باور اجتماعی ما ایرانیان دارد.

به همین بهانه، در ادامه به ذکر نکات و پیشنهادهایی در این خصوص می پردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب چله؛ فرصتی استثنایی برای گیراتر شدن چسب اجتماعی

شب چله؛ فرصتی استثنایی برای گیراتر شدن چسب اجتماعی