مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-21اقتصادي

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان شور است


مسئول تسطیح زراعی و تعاونی های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از 536 هزار هکتار اراضی زراعی استان، هم اکنون 300 هزار هکتار با شوری مواجه است.

- اظهار داشت: در استان اصفهان 536 هزار هکتار اراضی زراعی وجود دارد که از این میزان تا سال 1370 حدود 150 هزار هکتار از اراضی در مناطق بیابانی استان مانند شهرستان های خوروبیابانک، نایین، اردستان کاشان و بخشی از برخوار با شوری مواجه بودند اما متأسفانه شوری خاک اراضی کشاورزی تا سال 1400 در سطح 300 هزار هکتار افزایش یافته است.

او با بیان اینکه خشکسالی های سال های اخیر دلیل اصلی شور شدن خاک اراضی کشاورزی استان است، افزود: خاک اراضی شرق اصفهان، بخش وسیعی از برخوار و شاهین شهر، دشت مهیار و شهرستان های مبارکه و نجف آباد شور شده است که از عوامل مؤثر آن، به استفاده بی رویه از منابع آب شور چاه های عمیق، نبود مدیریت صحیح کاشت در خاک های شور و افزودن حجم زیادی مواد آلی، املاح و نمک به خاک حین آبیاری اراضی این مناطق اشاره کرد.

این کارشناس امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شوری و تجمع نمک در خاک های مناطق خشک و بیابانی مشکلات زیستی محیطی متعددی ایجاد می کند که تخریب ساختار و ایجاد مشکل در تهویه خاک، جلوگیری از جذب عناصر غذایی توسط گیاه، افزایش مصرف آب در تولید محصولات کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان شور است

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان شور است