مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-21پزشكي

در شب یلدا هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شب یلدا مصرف آجیل یا میوه باید یک ساعت و نیم پس از شام باشد و بدلیل اختلالات گوارشی، هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود.

- بهروز طلایی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: از خوراکی های شب یلدا، هندوانه است که سرشار از ویتامین های A و B و C است،90 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است در نتیجه برای رفع عطش بسیار مفید است و به علت فراوانی آب در این محصول برای جلوگیری و دفع سنگ کلیه خوردن آن بسیار توصیه شده است.

دکترای تخصصی علوم تغذیه افزود: هندوانه منبع غنی از بتاکاروتن و لیکوپن است که این مواد از آنتی اکسیدان های طبیعی هستند و آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از بروز سرطان ها در انسان جلوگیری می کنند، هندوانه از بروز آسیب های پوستی در اثر نور جلوگیری می کند، موجب دفع بیشتر و سریع مواد زاید از بدن می شود.

طلایی یاد آور شد: انار میوه ای است که از قدیم از آن به عنوان میوه ای خون ساز یاد می شد، انار سرشار از ویتامین ث است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و تصفیه کننده خون و سرشار از آهن است در نتیجه موجب افزایش انرژی و خون سازی در بدن فرد می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد آجیل شب یلدا گفت: آجیل شب یلدا شامل پسته، بادام، گردو، فندق است و در بعضی مناطق کشور از میوه های خشک نیز به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در شب یلدا هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود

در شب یلدا هندوانه و آجیل همزمان مصرف نشود