مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-21پزشكي

نقش پروبیوتیک ها در سیستم ایمنی بدن


مدیر گروه باکتری شناسی و ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پروبیوتیک ها، نسل جدید از داروهای زنده است که منجر به افزایش کیفیت زندگی شده و به ارتقاء سطح ایمنی بدن انسان کمک می کند.

- دکتر نهال هادی سه شنبه 30 آذر در کارگاه آموزش تغذیه گفت: پروبیوتیک ها موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند و به آنها باکتری مفید روده نیز گفته می شود؛ خوردن آنها باعث می شود میکروبیوم دستگاه گوارشی فرد افزایش و از رشد و تکثیر باکتری های بیماری زا جلوگیری می کنند، به همین دلیل بر سلامت فرد تاثیرگذارند.

هادی، با بیان اینکه پروبیوتیک ها به عنوان یک روش درمانی استفاده می شوند، گفت: این میکروارگانیسم های زنده در درمان طیف وسیعی از بیماری ها موثرند و شواهد و مستندات علمی بسیاری در این زمینه ارائه شده است، به عنوان مثال بیماری های گوارشی از جمله مشکاتی ست که با پروبیوتیک ها درمان پذیر است.

او ادامه داد: این میکروب ها سیستم ایمنی بدن را ارتقا داده و به توسعه و تکامل سطوح مخاطی بدن کمک می کنند، بنابراین می توان پروبیوتیک ها را عامل برطرف کننده ناراحتی های روده ای و متعادل کننده میکروفلور روده دانست که اختلالات روده ای را بهبود می بخشند و یا مانع ایجاد آنها می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پروبیوتیک ها در سیستم ایمنی بدن

نقش پروبیوتیک ها در سیستم ایمنی بدن