مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 21:002021-12-20بين الملل

سوریه خواستار لغو تحریم های یکجانبه غرب شد


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد دوشنبه شب به وقت تهران بار دیگر خواستار لغو فوری و غیر مشروط تحریم های اقتصادی، یکجانبه و غیر قانونی آمریکا و اروپا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ در جلسه امروز شورای امنیت تصریح کرد: تحریم های مذکور موجب درد و رنج ملت سوریه شده است و تحقق ثبات در کشورمان مستلزم نابودی گروهک های تروریستی و پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه است.

وی اظهار کرد که گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره شرایط بشردوستانه در سوریه، نادیده گرفتن پیامد های فاجعه بار تحریم ها و محاصره غیر قانونی تحمیلی ایالات متحده و اروپا است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: علت هرگونه پیچیدگی های مرتبط با شرایط انسانی در سوریه، اشغالگری ترکیه، اقدامات، جنایت ها و حمایت های آنکارا از گروهک های تروریستی و نهاد های مرتبط با آن ها در شمال و شمال غرب سوریه است.

صباغ در بخش دیگری از سخنان خود به اشغالگری نیرو های ایالات متحده در سوریه اشاره کرد و گفت: اقدامات غیر قانونی نیرو های آمریکایی در شمال شرق سوریه و ادامه حمایت آن ها از شبه نظامیان جدایی طلب و تسهیل عمل نهاد های غیر دولتی و نیز غارت سوریه از طریق مرز با عراق و گذرگاه فش خابور تناقض آشکار با قطعنامه های شورای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه خواستار لغو تحریم های یکجانبه غرب شد

سوریه خواستار لغو تحریم های یکجانبه غرب شد