مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-20اقتصادي

سوز تجمل در گرمای شب چله


قدیمی ها در طولانی ترین و سردترین شب سال، آن هم زمان که هنوز خبری از برق و گاز در خانه های مردم نبود، خانواده های ایرانی زیر کرسی دورهم جمع می شدند، - هرچه داشتند توی یک سینی بزرگ می ریختند، حافظ می خواندند، خاطره و حکایت می گفتند و می خندیدند تا بلندترین شب سال را در کنار هم به صبح برسانند.

یلدای روزگار گذشته با امروز تفاوت زیادی کرده است، حالا از هفته ها قبل از آخرین روز پاییز، فضای مجازی و حقیقی پر می شود از تصاویر دیزاین یلدایی، خوراکی های لاکچری و لباس های سرخ و سبزی که تم شب یلداست و باید رعایت شود! یلدای قدیم با همان دورهمی های ساده و باصفا و صمیمی اش، گرم ترین شب سال بود، اما حالا تجملات و تشریفات این آیین آن هم در شرایط اقتصادی کنونی چنان سایه سنگینی بر سر شب یلدا انداخته که سوز آن برای بسیاری از خانواده ها استخوان سوز شده است.

اگرچه بسیاری از خانواده های ایرانی در گرانی سرسام آور خوراکی هایی مثل آجیل و شیرینی و میوه، توان تهیه همه سوروسات شب یلدا را ندارند، اما نمایش پرزرق وبرق این تشریفات از میزهای چیده شده با آجیل، میوه های متنوع، شکلات، کیک و شیرینی هایی که به شکل انار و هندوانه طراحی و ساخته شده، تا لباس و لاک ناخن و آرایش شب یلدا، چنان در چشم های مخاطبان به ویژه در فضای مجازی رخ نمایی می کند که مفهوم اصلی این آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوز تجمل در گرمای شب چله

سوز تجمل در گرمای شب چله