مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 18:152021-12-20حوادث

پنجمین حریق در پارک ملی گلستان


پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت 91 هزار و 895 هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال 1354 به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره 50 ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به وقوع آتش سوزی جدید در پارک ملی گلستان گفت: در زمان حاضر 100 نیروی عملیاتی مشغول جلوگیری از پیشروی و گسترش شعله آتش در این ذخیره گاه زیست کره هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمدرضا کنعانی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: امروز یک مورد آتش سوزی در پارک ملی به وقوع پیوست که از نخستین لحظات محیط بانان و نیروهای مردمی در منطقه حاضر شده و برغم تلاش بیش از 15 ساعته مامورین اجرایی به دلیل سخت گذر بودن منطقه، با وجود تلاش فراوان نیروها حریق این منطقه هنوز مهار نشده است.

وی افزود: در عملیات امروز یک بالگرد هوا فضای سپاه با سبد مخصوص حمل آب، در اطفای حریق مشارکت داشت که از صبح روز سه شنبه یک فروند بالگرد جدید اضافه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان یادآور شد: امشب نیروهای امدادی برای جلوگیری از گسترش حریق در منطقه حضور دارند و از صبح فردا در مجموع 100 نفر نیروی سازماندهی شده منابع طبیعی، محیط زیست، مردم محلی و بسیج وارد منطقه عملیاتی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین حریق در پارک ملی گلستان

پنجمین حریق در پارک ملی گلستان