مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 16:402021-12-20بين الملل

بر هیجان مسلط باش!


انسان عادی مگر از زندگی چه می خواهد؟ همسری مهربان، شغلی باثبات و مفید و جامعه ای بسامان.

دانیل گلمن می گوید راز دستیابی به نیازهای اساسی بشر تسلط بر هیجانات است: - اگر احساساتت را کنترل کنی و رفتارت درست باشد، صاحبکارت تو را اخراج نمی کند و هیچ گاه با همسرت پرخاش نخواهی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: گلمن در کتاب پرفروش خود که 25 سال پیش منتشر شد و تاکنون 5 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به 40زبان ترجمه شده است، مفهوم هوش هیجانی را جا انداخت و آن را راز خوشبختی دانست، اما آیا واقعاً هوش هیجانی می تواند مشکلات ما را حل کند؟ هرکسی می تواند عصبانی شود، اما.

پدر و مادر من خیلی کاری به تربیت اخلاقی من نداشتند، اما وقت هایی که می خواستند این کار را انجام دهند، پندها و هشدارهای شان را همیشه از طریق کتاب به اینجانب ابلاغ می فرمودند، اکثراً هم با کتاب های پرفروش روانشناسی عامه پسند.

دو مورد از این کتاب ها به خوبی در خاطرم مانده است: بازگشت اوفلیا به زندگی: نجات خودهای دختران نوجوان ، نوشته مری پیفر و کتاب هوش هیجانی ، نوشته دانیل گلمن.

از خواندن اولی کاملاً راضی بودم، هیچ کدام از سرکشی های من به اندازه آن هایی که پیفر در کتابش آورده بود، هشداردهنده یا هیجان انگیز نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر هیجان مسلط باش!

بر هیجان مسلط باش!