مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 14:002021-12-20بين الملل

مسئول تحقیق جنایات ائتلاف سعودی در یمن هدف جاسوس افزار صهیونیستی قرار گرفت


یک روزنامه انگلیسی افشا کرد، مسئول تحقیق درباره جنایات ائتلاف سعودی در یمن نیز قربانی جاسوس افزار صهیونیستی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تلفن همراه کامل جندوبی رییس هیأت تحقیقات سازمان ملل درخصوص جنایات ائتلاف به رهبری سعودی ها در یمن، توسط جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس هک شده است.

روزنامه گاردین در خبری اختصاصی نوشت، بررسی تلفن همراه جندوبی توسط کارشناسان سازمان عفو بین الملل و آزمایشگاه سیتیزن لب دانشگاه تورنتو در کانادا نشان داده، او در سال 2019 با جاسوس افزار ساخت شرکت صهیونیستی NSO هک شده است.

گاردین نوشت نفوذ به محتوای تلفن همراه جندوبی چند هفته قبل از انتشار گزارش او و تیمش انجام شد که در آن آمده است ائتلاف به رهبری سعودی ها مرتکب موارد جدی نقض قوانین بین المللی حقوق بشری شده است که ممکن است به مسئولیت کیفری برای جنایات جنگی منتج شود.

پیش از این نیز تحقیقات گاردین و چند نهاد و گروه رسانه ای افشا کرد شمار زیادی از سیاست مداران، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در نقاط مختلف جهان هدف این جاسوس افزار قرار گرفته اند.

سخنگوی شرکت NSO در پاسخ به مورد هک شدن جندوبی مدعی شد: بر اساس اطلاعاتی که برای ما فراهم کرده اید می توانیم تأیید کنیم کامل جندوبی از سوی هیچ کدام از مشتریان فعلی ما هدف قرار نگرفته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئول تحقیق جنایات ائتلاف سعودی در یمن هدف جاسوس افزار صهیونیستی قرار گرفت

مسئول تحقیق جنایات ائتلاف سعودی در یمن هدف جاسوس افزار صهیونیستی قرار گرفت