مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 12:002021-12-20بين الملل

معاون وزیر دفاع عربستان: از راهکار سیاسی در یمن حمایت می کنیم


نخست وزیر دولت مستعفی یمن با معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و درباره اوضاع یمن و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، معین عبدالملک نخست وزیر دولت مستعفی یمن امروز دوشنبه با خالد بن سلمان بن عبدالعزیز معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرد.

خالد بن سلمان در این دیدار بر پایبندی ریاض به حمایت از دولت مستعفی یمن و تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به راهکار سیاسی جهت حفظ امنیت منطقه تأکید کرد.

خبرگزاری عربستان (واس ) گزارش داد که در این دیدار دو طرف تلاش های عربستان برای تحقق ثبات در یمن و تعدادی از پرونده ها و مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

این مقام سعودی گفت که عربستان از هر راهکار سیاسی در یمن که مبتنی بر سه مرجع اعم از قطعنامه شماره 2216، طرح ابتکار شورای همکاری خلیج فارس و مصوبات گفت وگوی ملی باشد، حمایت می کند.

عبدالملک نیز در حساب توییتری خود نوشت که در این دیدار اوضاع یمن و طرح های اصلاحی و مطالبات دولت برای تضمین اجرای این طرح ها را با طرف سعودی بررسی کرده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر دفاع عربستان: از راهکار سیاسی در یمن حمایت می کنیم

معاون وزیر دفاع عربستان: از راهکار سیاسی در یمن حمایت می کنیم