مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-20پزشكي

بررسی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی»


کنفرانس علمی یکروزه «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی» از سوی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد.

- کنفرانس علمی یکروزه کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی از سوی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی، متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد، در ابتدا به گیاهانی که بعنوان گشاد کننده برونش و ضد احتقان مورد استفاده قرار می گیرند اشاره شد.

همچنین به داروهای گیاهی و گیاهان دارویی که به صورت استنشاقی ، خاصیت ضد احتقان دارند پرداخته شد و در ارتباط با گیاهان دارویی که بعنوان خلط آور و موکولوتیک هستند بحث و تبادل نظر گردید .

وی در ادامه به معرفی گیاهان دارویی که بعنوان ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرند پرداخت و گیاهان دارویی که در فرآورده های ضد سرماخوردگی و آنفلوانزا کاربرد دارند و بعنوان نرم کننده و برطرف کننده علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرند، معرفی نمود.

این عضو هیات علمی در این وبینار به خواص دارویی گیاهانی مانند آقطی، خلال دندان، اکالیپتوس، ریش بز و ترکیباتی مانند کدیین، کامفور و منتول اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی»

بررسی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای تنفسی»