مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 10:102021-12-20اجتماعي

آغاز توسعه پروژه مدیریت محیط زیست دریاچه ارومیه در تالاب های شادگان و بختگان


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه هر فعالیتی که در حوضه های آبریز منتهی به تالاب ها انجام می شود، اثر قابل توجهی بر تالاب های پایین دستی دارد، - گفت: علت اینکه تالاب شادگان در حال حاضر با تنش ها و گاه با بحران های خاصی مواجه می شود، توجه نکردن به برنامه منسجم در بهره برداری از حوضه های آبریز است.

محمدجواد اشرفی در مراسم آغاز فرآیند عملیاتی پروژه بسط و توسعه مدیریت محیط زیست و معیشت های پایدار دریاچه ارومیه در تالاب های بختگان و شادگان در سایت های پایلوت که امروز (29 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر فعالیت و بهره برداری که در حوضه های آبریز منتهی به تالاب ها انجام می شود، اثر قابل توجهی بر تالاب های پایین دستی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وی افزود: بنابراین هر مدیریتی باید از بالا تا پایین باشد یعنی اگر قرار است فعالیتی در حوضه آبریز مارون انجام شود باید مسائل تالاب شادگان به خوبی مشخص شود؛ اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: علت اینکه تالاب شادگان در حال حاضر با تنش ها و گاه با بحران های خاصی مواجه می شود، توجه نکردن به برنامه منسجم در بهره برداری از حوضه های آبریز است.

وی افزود: در بالادست این تالاب، فعالیت های گسترده کشاورزی بدون توجه به نیازهای زیست محیطی و حق آبه تالاب ها ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز توسعه پروژه مدیریت محیط زیست دریاچه ارومیه در تالاب های شادگان و بختگان

آغاز توسعه پروژه مدیریت محیط زیست دریاچه ارومیه در تالاب های شادگان و بختگان