مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 10:002021-12-20اقتصادي

دادن وام به تنهایی اشتغالزایی نمی کند


سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزیر کار با تشریح جزییات زیست بوم ملی اشتغال می گوید: پرداخت تسهیلات به تنهایی موجب ایجاد اشتغال پایدار نمی شود و اشتغالی که بدون توجه به اصل تولید به وجود آید، - اشتغال ناپایداری خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زیست بوم ملی اشتغال به عنوان ماموریتی خطیر و برنامه ای عملیاتی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

زیست بومی ملی اشتغال، دو الزام دارد؛ الزام نخست شامل تکنیک ها و روش های ایجاد اشتغال است و الزام دوم ایجاد هماهنگی در سطح کلان میان همه دستگاه ها و وزارتخانه ها به منظور عملیاتی شدن سند و زیست بوم ملی اشتغال است.

تحقق الگوی زیست بوم ملی اشتغال کشور، نیازمند وجود بازیگران فعال و معتقد به کار سیستمی و رفع هرگونه موازی کاری و انجام کار جزیره ای است.

به اعتقاد کارشناسان، این برنامه برای اجرا به اصلاح پاره ای قوانین و مقررات از جمله قوانین مخل سرمایه گذاری و رفع چالشهای پیش روی تولید نیاز دارد و تا زمانی که این هم افزایی، مشارکت و کار سیستمی و گروهی بین بازیگران اصلی و فرعی این زیست بوم به وجود نیاید، تحقق اهداف مربوط به تولید و اشتغالزایی امکانپذیر نیست.

حجت عبدالملکی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ چندی قبل مخاطبان اصلی زیست بوم ملی اشتغال را دو گروه عنوان کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادن وام به تنهایی اشتغالزایی نمی کند

دادن وام به تنهایی اشتغالزایی نمی کند