مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-20پزشكي

اًمیکرون چگونه درایران شناسایی شد؟/ زیرساخت واکسن ایرانی کرونا در خدمت جامعه سلامت


روز گذشته وزارت بهداشت مشاهده اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در ایران را رسما تأیید کرد، این موضوع برای نخستین بار توسط یکی از فن آوران واکسن برکت اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس، روز گذشته وزارت بهداشت مشاهده اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در ایران را رسما تأیید کرد، این موضوع برای نخستین بار توسط یکی از فن آوران واکسن برکت اعلام شد.

اما شناسایی این سویه جدید کرونا چگونه اتفاق افتاد؟  اصغرعبدلی یکی از اعضای هسته پژوهشی واکسن کوو ایران برکت در صفحه مجازی خود از مشاهده اولین فرد مبتلا به آمیکرون در ایران خبر داد، ساعاتی بعد رییس بخش بیماری های واگیردار وزارت بهداشت این خبر را رسما تأیید کرد.

انتشار این خبر، اگرچه نگرانی هایی را برای مردم و مسئولین به دنبال داشت اما باتوجه به شیوع گسترده این ویروس در جهان و درگیر شدن شدید کشورهای اروپایی و امریکایی با این سویه و تخمین ورود قریب الوقوع آن به ایران از روزهای گذشته، میتواند در تصمیم گیری مسئولین برای پیشگیری از شیوع گسترده و کنترل نشده این بیماری درسطح کشور و غافلگیر نشدن آنان بسیار مؤثر و کارساز باشد.

اما سئوال اینجاست که این سویه جدید چگونه و با چه ابزاری در ایران کشف شد؟ آیا امکان شناسایی این سویه در کشور ما وجود داشت؟ اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اًمیکرون چگونه درایران شناسایی شد؟/ زیرساخت واکسن ایرانی کرونا در خدمت جامعه سلامت

اًمیکرون چگونه درایران شناسایی شد؟/ زیرساخت واکسن ایرانی کرونا در خدمت جامعه سلامت