مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-20اقتصادي

بانک ها باید برای گذر از شرایط کنونی از تولید داخلی حمایت کنند


نظام بانکی می بایست همانند سایر بخش های اقتصادی کشور برنامه ریزی اصولی جهت پشتیبانی از تولید کشور داشته باشد؛در همین راستا بانک ایران زمین در سال های اخیر بسیاری از منابع خود را در جهت حمایت از تولید داخلی اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تابناک یکی از مباحث کلیدی که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی با آن مواجه هستند موضوع نبود نقدینگی و حمایت اساسی از توان داخلی است که این مهم باعث شده که تولیدکنندگان داخلی در ورطه ورشکستگی و تعطیلی قرار گیرند.

باید این نکته را اذعان کرد متاسفانه حمایت اساسی از این حوزه در دولت های گذشته صورت نگرفته است تا جاییکه رییس جمهور دولت سیزدهم در سفری که به یکی از استان های کشور داشت هنگام بازدید با یکی از کارخانجات تولیدی مواجه شد که به دلیل نبود حمایت تعطیل شده بود.

در همین رابطه رییس جمهوری تأکید کردند که نباید هیچ کارخانه به دلیل نبود نقدینگی از ادامه روند تولیدی خود عقب بیقتد یا تولید را متوقف کند.

باید به این نکته اساسی اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته، دولت ها با اعمال سیاست های حمایتی پولی و تعرفه ای سعی کرده اند از تولید داخلی حمایت کنند، اما با وجود صرف منابع و هزینه های زیاد، این چالش ها در بنگاه های اقتصادی از بین نرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها باید برای گذر از شرایط کنونی از تولید داخلی حمایت کنند

بانک ها باید برای گذر از شرایط کنونی از تولید داخلی حمایت کنند