مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-20اقتصادي

ترکیه به کجا می رود؟ آیا لیر و مخالفان اردوغان را سرنگون می کنند؟


در شریط کنونی ترکیه پیشنهاد احزاب مخالف اعم از حزب جمهوریخواه خلق، حزب خوب و حزب دموکراتیک خلق ها که عمدتا پایگاه رای کردهای ترکیه را نمایندگی می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، جمعه آخرین روز کاری هفته گذشته سقوط آزاد لیر ترکیه چنان شتابی گرفت که برکناری دو معاون وزیر اقتصاد و مداخله بانک مرکزی در بازار و تزریق ارز نیز نتوانست مانع از رسیدن نرخ برابری هر یورو به 19 لیر و هر دلار به 17 لیر ترک شود.

این در حالی است که اعداد و ارقام از رشد صادرات و بزرگتر شدن اقتصاد ترکیه در سال 2021 خبر می دهند اما ارزش پول ملی این کشور همچنان به سقوط خود که از ابتدای سال شروع کرده ادامه می دهد و حتی برخی از ناظران بر این باورند که طی دو هفته باقی مانده از سال میلادی احتمال این که هر یورو تا کانال 22 لیر و هر دلار تا کانال 20 لیر پیش رود نیز دور از انتظار نیست.

دلیل این امر چیست و تبعات سیاسی آن چه خواهد بود؟ آیا ترکیه را به سوی انتخابات پیش از موعد خواهد برد و یا این که رجب طیب اردوغان که هنوز یکسال و نیم از دوره ریاست جمهوری اش باقی مانده آنچنان که برخی از نزدیکان حزب عدالت و توسعه پیشنهاد می دهند اعلام وضعیت فوق العاده خواهد کرد و تا ژوئن 2023 ترکیه را در وضعیت فوق العاده اداره خواهد کرد تا سپس در ژوئن 2023 نیز بتواند طی یک رای گیری مناقشه برانگیز همانند رفران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه به کجا می رود؟ آیا لیر و مخالفان اردوغان را سرنگون می کنند؟

ترکیه به کجا می رود؟ آیا لیر و مخالفان اردوغان را سرنگون می کنند؟