مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-20بين الملل

وزیر خارجه انگلیس، مذاکره کننده ارشد با اتحادیه اروپا شد


به دنبال استعفای وزیر بریگزیت که شوک سنگینی به دولت آشفته لندن وارد کرد، بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مذاکره کننده ارشد در مذاکرات با اروپا منصوب کرد.

- به دنبال استعفای وزیر بریگزیت که شوک سنگینی به دولت آشفته لندن وارد کرد، بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور را به عنوان مذاکره کننده ارشد در مذاکرات با اروپا منصوب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس به عنوان مذاکره کننده ارشد در مذاکرات با اتحادیه اروپا از جمله پیرامون موضوع پیچیده روابط ایرلند شمالی با بروکسل منصوب شد و فورا فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

این تغییر و تحول اجباری یک روز پس از آن رخ داد که دیوید فراست، یکی از متحدان قابل اعتماد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و مذاکره کننده سابق بریگزیت اواخر روز شنبه در نامه ای خطاب به جانسون استعفایش را تقدیم کرد.

این اقدام فراست پس از آن صورت گرفت که روزنامه میل آن ساندی گزارش داد که دیوید فراست یک هفته قبل استعفایش را تقدیم کرد اما موافقت کرده تا ژانویه صبر کند و سپس پست خود را واگذار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه انگلیس، مذاکره کننده ارشد با اتحادیه اروپا شد

وزیر خارجه انگلیس، مذاکره کننده ارشد با اتحادیه اروپا شد