مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 06:502021-12-20سياسي

ایرانیان 2 سقاخانه برای حرم سیدمحمد(ع) می سازند


ساخت 2 سقاخانه برای حرم سیدمحمد علیه السلام در استان صلاح الدین عراق به همت ایرانیان آغاز و مسؤولیت ساخت این سقاخانه ها به ستاد بازسازی استان سمنان واگذار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم سیدمحمد علیه السلام در شهر بدر حوالی سامرا یکی از مکان های زیارتی در استان صلاح الدین است که از اواخر دهه 90 ستاد بازسازی عتبات در حرم برادر امام هادی علیه السلام حضور یافت و به توسعه و بازسازی آن پرداخت.

از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در حرم سیدمحمد علیه السلام، ساخت چند ورودی، پارکینگ، گلدسته و صحنی در آنجاست.

همچنین حرم سیدمحمد علیه السلام با توجه به موقعیت استراتژیک در زمان حمله داعش چندین بار مورد تعرض قرار گرفت که با وجود تلاش داعش برای تخریب، گنبد و گلدسته های حرم سیدمحمد علیه السلام آسیبی ندید.

با برقراری آرامش در عراق به ویژه در استان صلاح الدین، روند توسعه و بازسازی حرم ها سرعت گرفته است؛  تاجایی که پس از افزوده شدن صحنی در حرم سیدمحمد علیه السلام، ایرانیان در حال ساخت دو سقاخانه برای این مکان مقدس هستند.

بر همین اساس، ساخت دو سقاخانه برای حرم سیدمحمد علیه السلام به ستاد بازسازی عتبات استان سمنان واگذار شده است و مسؤولان این استان پس از پیکربندی اولیه برای ساخت سقاخانه، از هنرمندان دعوت کرده تا قلم زنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانیان 2 سقاخانه برای حرم سیدمحمد(ع) می سازند

ایرانیان 2 سقاخانه برای حرم سیدمحمد(ع) می سازند