مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-20بين الملل

جوان 35 ساله رییس جمهور شیلی شد؛ استقبال چپ گرایان آمریکای لاتین


نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شیلی نشان می دهد، «گابریل بوریچ» جوان 35 ساله و چپ گرا توانست بر رقیب راست گرا پیروز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در شیلی با واکنش مثبت برخی از چهره های سرشناس چپ گرا در آمریکای لاتین مواجه شد.

گابریل بوریچ توانست در انتخابات روز یکشنبه (دیروز) دور دوم ریاست جمهوری در شیلی به پیروزی برسد و با 35 سال توانست لقب جوان ترین رییس جمهور این کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی ، بوریچ چپ گرا و رهبر سابق اتحادیه دانشجویی شیلی در انتخابات ریاست جمهوری 56 درصد آرا را کسب کرد و خوزه آنتونیو کاست رقیب راست گرا و 55 ساله او 44 درصد آرا را از آن خود کرده بود.

گابریل بوریچ بعد از مشخص شدن پیروزی او در انتخابات در تماسی ویدئو کنفرانسی با سباستین پینرا رییس جمهور کنونی این کشور که در  تلویزیون پخش شد گفت: من رییس جمهور همه مردم شیلی خواهم بود .

پینرا که قرار است با برگزاری مراسم تحلیف، قدرت را به گابریل بوریچ رییس جمهور منتخب شیلی تحویل دهد، خطاب به او گفت: همه ما امیدواریم که شما یک حکومت خوب داشته باشید .

دور اول انتخابات ریاست جمهوری شیلی در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها نتوانستند آرای کافی برای پیروزی را اخذ کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان 35 ساله رییس جمهور شیلی شد؛ استقبال چپ گرایان آمریکای لاتین

جوان 35 ساله رییس جمهور شیلی شد؛ استقبال چپ گرایان آمریکای لاتین