مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-20پزشكي

اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل اصلی بیماران تالاسمی هرمزگان


مدیر عامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان گفت: اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل مهم و اصلی بیماران تالاسمی در هرمزگان است.

- ایسنا/هرمزگان مدیر عامل انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان گفت: اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل مهم و اصلی بیماران تالاسمی در هرمزگان است.

محسن بندرعباسی صبح امروز (29 آذرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجمن بیماران تالاسمی استان هرمزگان از سال 1385 با مجوز استانداری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این انجمن وظایف اصلی در بحث پیشگیری و کمک به حل مشکلات بیماران تالاسمی در حوزه های پیشگیری، درمان، اجتماعی مانند اشتغال، درآمد زایی و انتقال آموزش نوین درمان و.

را دارد.

وی افزود: بیماری تالاسمی شایع ترین اختلال تک ژنی جهان است، اظهار کرد: نوع بتا آن در ایران شیوع بالایی دارد و حدود چهار درصد جمعیت حامل بیماری در کشور وجود دارد و هزار و 740 نفر طبق آخرین آمار بیمار تالاسمی در هرمزگان وجود دارد.

مدیرعامل بیماران تالاسمی استان هرمزگان به ترتیب از شهرستان های بندرعباس، میناب، قشم و رودان بیشترین تعداد بیماران تالاسمی را در استان نام برد و خاطرنشان کرد: تالاسمی یکی از بیماری های ارثی خونی و ژنتیکی است که از طریق والدین به فرزندان منتقل می شود و این بیماری ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل اصلی بیماران تالاسمی هرمزگان

اختصاص مکان مناسب و داروی باکیفیت دو مشکل اصلی بیماران تالاسمی هرمزگان