مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 01:202021-12-19اقتصادي

دولت سیزدهم هم دنبال اجرای سیاست تعدیل اقتصادی است / کوپن را باز گردانید


استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت در کنار آقای رییس جمهور افرادی هستند که دنبال اجرای سیاست های تعدیل اقتصادی اند اما سعی میکنند آن را به نحوی دیگر اجرا کنند.

- با اشاره به مشکلات ایجاد شده از سوی ارز ترجیحی گفت: علت اینکه نگاه ما به ارز 4200 تومانی منفی است تخصیص این ارز به بخش خصوصی و فسادی است که این ارز ایجاد کرده است وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که وزارت بازرگانی با دلار ارزان، کالا تهیه می کرد و از طریق کالابرگ، این کالاها را به دست مصرف کننده می رساند.

این استاد اقتصاد با اشاره به اینکه در آن زمان تعاونی ها نقش اصلی را ایفا می کردند گفت: هر چه از آن دوران عبور کردیم فساد در تعاونی ها نیز افزایش پیدا کرد به طوری که تعاونی ها دیگر کارایی اولیه را نداشتند.

رزاقی افزود: در قانون اساسی ایران یکی از اصول مهم، تشکیل تعاونی ها در اقتصاد است اما این نکته لازم به ذکر است که با افراد مفسد نمی توان کار تعاونی ها را پیش برد و قطعاً تعاونی ها نمی توانند کارایی لازم را با حضور این افراد داشته باشند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران ادامه داد: اکنون دلار ارزان قیمت در اقتصاد ایران وجود دارد که وقتی به سابقه این دلار ارزان می نگیریم می بینیم منشأ حضور دلار ارزان قیمت در دست بخش خصوصی از آقای رفسنجانی وجود داشته است که این ناشی از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت سیزدهم هم دنبال اجرای سیاست تعدیل اقتصادی است / کوپن را باز گردانید

دولت سیزدهم هم دنبال اجرای سیاست تعدیل اقتصادی است / کوپن را باز گردانید