مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 20:252021-12-19بين الملل

بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان


وزرای خارجه کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه توافق کردند که یک صندوق کمک های بشردوستانه برای افغانستان به منظور رسیدگی به بحران اقتصادی عمیق در این کشور که میلیون ها نفر را در فصل زمستان در معرض گرسنگی قرار داده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که صندوق کمک های بشردوستانه برای افغانستان در چارچوب بانک توسعه اسلامی برای ارسال کمک ها به افغانستان با هماهنگی سایر طرف ها ایجاد می شود.

در این کنفرانس، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان از کشور های شرکت کننده خواست تا برای لغو تحریم های اعمال شده علیه افغانستان پس از روز کار آمدن طالبان در عرصه قدرت، بر ایالات متحده فشار بیاورند.

متقی گفت که تصمیم واشنگتن برای مسدود کردن دارایی های افغانستان نقض حقوق بشر است و تعلیق کمک های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ویژه توسعه افغانستان، روی وضعیت بهداشت، آموزش و خدمات اجتماعی این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان از شرکت کنندگان در کنفرانس خواست تا به مقامات آمریکایی یادآوری کنند که آزار و اذیت مردم افغانستان و تضعیف دولت به نفع کسی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان

بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان