مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 14:002021-12-19اجتماعي

کاهش آلاینده های هوا با جایگزینی خودروهای فرسوده و روان سازی ترافیک


عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه نقش منابع متحرک در آلودگی هوای کلان شهرها انکارناپذیر است، گفت: با جایگزینی خودروهای فرسوده و روان سازی ترافیک می توان میزان انتشار آلاینده ها را به طور چشمگیری کاهش داد.

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تأکید بر اینکه نقش منابع متحرک در آلودگی هوای کلان شهرها انکارناپذیر است، گفت: با جایگزینی خودروهای فرسوده و روان سازی ترافیک می توان میزان انتشار آلاینده ها را به طور چشمگیری کاهش داد.

علیرضا دستان، در نشست تخصصی کنترل آلودگی هوای اصفهان که امروز (یکشنبه، 28 آذرماه) از سوی کنسرسیوم مراکز علمی _ پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست برگزار شد، در مورد اثر طرح های کنترل ترافیک بر آلودگی هوای کلان شهرها، اظهار کرد: نقش منابع متحرک در آلودگی هوا مشخص و اولین موضوع در منابع متحرک، ترافیک است که از دو نظر بر آلودگی هوا تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد خودروها، یعنی تعداد زیادی از منابع آلاینده را در یک نقطه متمرکز کرده ایم، گفت: ترافیک به معنای زمان بیشتر و سرعت کمتر خودروها برای طی کردن یک مسیر است، درواقع هرچقدر سرعت حرکت خودروها کم شود، افزایش آلاینده ها را خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آلاینده های هوا با جایگزینی خودروهای فرسوده و روان سازی ترافیک

کاهش آلاینده های هوا با جایگزینی خودروهای فرسوده و روان سازی ترافیک