مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 13:352021-12-19سياسي

مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان


مدیرکل دامپزشکی گیلان از نخستین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

- در پی نخستین رخداد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ستاد استانی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گیلان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و با حضور مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل پدافند غیر عامل و سایر اعضای جلسه و به دبیری مدیرکل دامپزشکی گیلان تشکیل شد.

سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان در این جلسه گفت: در چارچوب برنامه ملی رصد و پایش تشدیدی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) در کشور و گزارشی مبنی بر وقوع تلفات در طیور، نمونه برداری انجام که نمونه های ارسالی به آزمایشگاه، تایید کننده بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان در تشریح بخشی از اقدامات انجام شده ضمن اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازکامل وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد ادامه داد: اقدام سریع در اخذ نمونه و انجام آزمایشات دقیق مولکولی در آزمایشگاه مرکزی استان، اقدامات قرنطینه ای و معدوم سازی طیور در کانون ها درمدت بسیارکوتاه از جمله اقدامات قابل توجه انجام شده بود.

اقدامات لازم برای مهار و عملیات قرنطینه کانون بیماری عاقبتی تصریح کرد: اکیپ های واکنش سریع اداره کل دامپزشکی استان نسبت به مهار و عملیات قرنطینه کانون اقدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان

مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان