مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 12:502021-12-19ورزشي

پشت پرده جام جهانی برزیل در یک کتاب/ تفکر انتقادی چیست و به چه دردمان می خورد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی برنامه چراغ مطالعه، در دومین شب از برنامه چراغ مطالعه درباره کتاب رقص برزیل با شیطان؛ - در دومین شب از برنامه چراغ مطالعه درباره کتاب رقص برزیل با شیطان؛ جام جهانی، المپیک و مبارزه برای دموکراسی نوشته دیو زرن با علی عرب زاده مترجم این اثر گفتگو شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی برنامه چراغ مطالعه، در دومین شب از برنامه چراغ مطالعه درباره کتاب رقص برزیل با شیطان؛ جام جهانی، المپیک و مبارزه برای دموکراسی نوشته دیو زرن با علی عرب زاده مترجم این اثر گفتگو شد.

نجفی در ابتدای سخنانش از عرب زاده مترجم این اثر پرسید که فوتبال و ورزش سیاسی است یا خیر؟ عرب زاده پاسخ داد: بله.

نویسنده کتاب که یک خبرنگار با سابقه ورزشی است ایده ای در این کتاب وسایر آثارش دارد و آن هم این است که فوتبال یک امر سیاسی است.

منظور از سیاسی بودن ورزش این است که ورزش هم مثل خیلی از نهاد های دیگر سازوکاری برای اعمال، بازتولید قدرت و توزیع قدرت است؛ بنابراین نویسنده می خواهد نشان دهد که در ابررویداد های ورزشی قدرت توسعه پیدا می کند.

دیو زرن از المپیک 2004 در آتن تا المپیک 2016 در برزیل را رفته است و ماجرا های کف خیابانی را بررسی و بیان کرده که در این رویداد ها ثروتمندان، ثروت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده جام جهانی برزیل در یک کتاب/ تفکر انتقادی چیست و به چه دردمان می خورد؟

پشت پرده جام جهانی برزیل در یک کتاب/ تفکر انتقادی چیست و به چه دردمان می خورد؟