مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-19پزشكي

مشاوره ژنتیک موثرترین روش پیشگری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی


رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: مشاوره پزشکی ژنتیک ساده ترین، در دسترس ترین، ارزان ترین و در عین حال مؤثرترین روش پیشگیری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی است.

- ایسنا/زنجان رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: مشاوره پزشکی ژنتیک ساده ترین، در دسترس ترین، ارزان ترین و در عین حال مؤثرترین روش پیشگیری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی است.

عصمت نصیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت ها از بروز هزینه های ناخواسته و گاها جبران ناپذیر برای فرد و جامعه جلوگیری می کند، اظهارکرد: در سال جاری بیش از 8 هزار غربال گری پیشگیری از معلولیت در خدابنده انجام شده است.

وی یادآور شد: در طرح آمبلیوپی که از شهریورماه آغاز شده تا کنون 6 هزار و 646 کودک توسط 6 پایگاه ثابت در مرکز مثبت زندگی و یک پایگاه سیار در این شهرستان غربال گری بینایی شده است و 150 کودک مشکوک به سطح دوم غربالگری ارجاع شده اند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده به غربالگری ژنتیک نیز گریزی زد و اضافه کرد: مشاوره پزشکی ژنتیک ساده ترین، در دسترس ترین، ارزان ترین و در عین حال مؤثرترین روش پیشگیری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی است و از طرفی دیگر با مشاوره ژنتیک و تشخیص معلولیت مادرزادی با دلایل غیر ژنتیک،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره ژنتیک موثرترین روش پیشگری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی

مشاوره ژنتیک موثرترین روش پیشگری از معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی