مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-19اقتصادي

تنها راه احیای قنات «مون» اجرای طرح بازآفرینی است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تنها راه احیای قنات دوطبقه مون ثبت جهانی اردستان و اجرای طرح بازآفرینی است.

- مهدی مشهدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در قنات دوطبقه اردستان وجود داشت، امسال حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مرمت و لایروبی این اثرِ ثبت جهانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از اعتبار مرمت و لایروبی در اختیار هیئت امنای قنات دوطبقه قرار گرفته است، افزود: مرمت و لایروبی قنات با رضایت و همکاری مالکان و هیئت امنای قنات هزینه شده است و متولیان نگهداری قنات دوطبقه نهایت همکاری را با اداره میراث فرهنگی داشتند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان، با اشاره به معطل ماندن طرح بازآفرینی قنات دوطبقه اردستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه چندین طرح دانشگاهی بازآفرینی و آماده شده است، اما با وجود اینکه تاکنون چند مرتبه به شهرداری اردستان مراجعه و درخواست کرده ایم، ولی استقبال جدی از طرف مدیریت شهری، نشده است.

قنات دوطبقه بدون مسئول اداره می شود مشهدی گفت: با پیگیری هایی که مسئولان شهرستان از وزارتخانه میراث فرهنگی داشتند قول مساعد همکاری های لازم برای اجرای طرح بازآفرینی شده است، به نظر می رسد با توجه به وضعیتی که در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه احیای قنات «مون» اجرای طرح بازآفرینی است

تنها راه احیای قنات «مون» اجرای طرح بازآفرینی است