مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-19پزشكي

چگونه سرطان سینه را زودهنگام تشخیص دهیم


فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی گفت: یکی دیگر از راه ها برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه این است که بانوان از سنین 40 سالگی به بعد برای معاینات سالیانه به متخصص جراح عمومی یا فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه مراجعه کنند، - اما کسانی که زمینه خانوادگی دارند باید از سنین پایین تر جهت معاینات سالیانه اقدام کنند.

دکتر عطاالله محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان خانم ها است اظهار کرد: این سرطان فقط مختص خانم ها نبوده و حتی در میان آقایان نیز با درصد کمتری نسبت به خانم ها مشاهده شده است.

وی افزود: به دلیل اینکه بافت سینه خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است، درصد ابتلا به این سرطان در میان بانوان بیشتر بوده و از هر 8 خانم 1 نفر مبتلا به سرطان سینه می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیا اینکه هر چه سن بالاتر می رود احتمال ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد، افزود: از سن 40 سالگی به بالا ریسک ابتلا به سرطان سینه به شدت افزایش می یابد، همچنین در خانم های زیر40 سال هم ابتلا به سرطان سینه مشاهده شده است.

وی عواملی را که موجب ابتلا به سرطان سینه می شود را شامل عوامل ژنتیکی و محیطی ذکر و عنوان کرد: یک سری از سرطان های سینه زمینه ژنتیکی دارند؛ یک سری ژن ها در بدن این افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه سرطان سینه را زودهنگام تشخیص دهیم

چگونه سرطان سینه را زودهنگام تشخیص دهیم