مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-19اقتصادي

پایین بودن سرانه مصرف کود شیمیایی در استان زنجان


سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذایی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تولید محصول سالم و ایمنی غذایی از مهم ترین وظایف این کارگروه است، - گفت: سال گذشته در هشت شهرستان استان زنجان محصول گواهی دار تولید شده است.

بهروز فرخی با گفت وگو با ایسنا،اظهار کرد: سامانه ساماک، برای متقاضیان محصول سالم ایجاد شده است که کشاورز با ثبت درخواست در این سامانه می تواند با یک مدیر کنترل کیفی قرارداد بسته تا آب، خاک، مراحل کشت و کار، میزان کود و سموم طبق استاندارد مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته شود.

وی ادامه داد: همه نمونه گیری ها در شرکت بازرسی و آزمایشگاه ها با کد 17025 استاندارد بررسی می شود؛ در نهایت توسط سرپرست گروه محیط زیست و امنیت غذایی همچنین سازمان جهادکشاورزی استان تایید شده و به محصولات گواهی سلامت اعطا می شود.

فرخی با بیان اینکه متاسفانه اعتباری برای هزینه آزمایش ها، شرکت بازرسی و مدیر کنترل کیفی به کارگروه ما اختصاص داده نشده است و کشاورز با هزینه شخصی خود با اهمیت اینکه محصول گواهی شده برای توسعه کشاورزی پایدار اثربخش است اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: گروه محیط زیست و امنیت غذایی امسال با هدف تولید محصول سالم با پنج کشاورز قراردادی تنظیم کرده که این محصولات شامل سیب با سطح 6 هکتار و 400 تن محصول در سلطانیه، گوجه فرنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایین بودن سرانه مصرف کود شیمیایی در استان زنجان

پایین بودن سرانه مصرف کود شیمیایی در استان زنجان