مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-19اقتصادي

امسال رکورد مصرف سوخت کثیف برای تامین روشنایی شکسته می شود


آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد جهان امسال احتمالا بیشتر از همیشه آلاینده ترین منابع انرژی را مصرف می کند تا برق بیشتری تولید کند.

- آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد جهان امسال احتمالا بیشتر از همیشه آلاینده ترین منابع انرژی را مصرف می کند تا برق بیشتری تولید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تولید برق با استفاده از زغال سنگ در سال 2021 به میزان 9 درصد نسبت به سال 2020 رشد می کند.

معکوس شدن روند کاهشی دو سال گذشته، روند رسیدن جهان به سطح کربن خنثی تا سال 2050 را تهدید می کند.

طبق برآورد آژانس بین المللی انرژی، آمریکا و اتحادیه اروپا هر کدام به میزان 20 درصد، بزرگترین افزایش مصرف زغال سنگ را داشته اند و پس از آنها هند با 12 درصد و چین با 9 درصد قرار می گیرند.

بازگشت به سوختهای آلاینده، تحت تاثیر احیای اقتصادی از پاندمی کووید 19 روی داده که امکان تامین انرژی از منابع کم آلاینده برای عرضه نیرو را دچار محدودیت کرده است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اظهار کرد: زغال سنگ بزرگترین منبع انتشار آلایندگی کربن در جهان است و امسال تولید نیرو با استفاده از زغال سنگ از نظر تاریخی به سطح بالایی صعود کرده است و نشانه نگران کننده ای از انحراف جهان از تلاشهای خود برای کاهش آلایندگی کربن و به صفر رساندن آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال رکورد مصرف سوخت کثیف برای تامین روشنایی شکسته می شود

امسال رکورد مصرف سوخت کثیف برای تامین روشنایی شکسته می شود