مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-19اقتصادي

لزوم پیوند محیط زیست شهری با آمایش شهر


یک کارشناس مدیریت شهری، ایجاد کارگروه تخصصی در حوزه محیط زیست شهری و پیوند آن با آمایش شهر و خدمات شهری را لازمه رویکرد زیست پذیری شهر رشت دانست.

- عماد مطالبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پیامدهای شهرنشینی بدون توجه به آمایش، اظهار کرد: افزایش جمعیت و تحولات اخیر در رشد و توسعه شهرنشینی و به تبع آن رشد و توسعه کالبدی شهر رشت مسائلی را در فضا و پهنه شهر به وجود آورده که نه تنها ساکنین آن، بلکه تمام محیط زیست و بهداشت عمومی را در معرض عوارض ناشی از آن، مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: توسعه شهر رشت با توجه به پتانسیل های موجود مانند محیط طبیعی و ساختارهای زیست محیطی و عدم توجه اصولی و تخصصی به آن در حوزه پسماند و پساب و فاضلاب ها دپوی زباله و مشکلات بهداشتی و همچنین بیماری های همه گیر و اپیدمی ها با توجه به تراکم بیش از اندازه و فشردگی نابرابر سبب افزایش انتظارات شهروندان از مدیران و برنامه ریزان شهری در ارتقا کیفیت محیط زیست و رفاه و زندگی سالم شهری شده است.

مشاور کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت تصریح کرد: این امر نیازمند توجه بیشتر نهاد نظارتی بر مدیریت شهری و در راس آن شورای شهر است که با نگاه تخصصی در حوزه این چالش ها و تهدیدها بتواند با ایجاد یک کارگروه تخصصی، برقراری یک پیوند بین ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پیوند محیط زیست شهری با آمایش شهر

لزوم پیوند محیط زیست شهری با آمایش شهر