مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-19بين الملل

زوال مهم ترین ذخیره گاه بادامشک منطقه ترشیز


کارشناس جنگل و مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‎آباد گفت: هر چند ذخیره گاه بادامشک شهرستان خلیل آباد مهم ترین ذخیره گاه در منطقه ترشیز محسوب می شود اما به خاطر خشکسالی و آفات رو به زوال است.

- احمد بناء طرقی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ذخیره گاه بادامشک با مساحت 360 هکتار در جنوب شرقی شهرستان خلیل آباد قرار دارد، افزود: بیشترین میزان تراکم این درختان در منطقه خود ذخیره گاه و تپه هاست.

وی اظهار کرد: چون مردم محلی برای این ذخیره گاه جنگلی احترام خاصی قائل هستند، این فرصت مناسبی را برای جلب مشارکت آن ها در حفظ و حراست و مراقبت از این ذخیره گاه فراهم آورده است؛ حتی اگر درختی در این منطقه خشک شود، هرگز آن را برای درست کردن زغال قطع نمی کنند.

این کارشناس جنگل و مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل آباد عنوان کرد: مردم این منطقه از قدیم معتقدند که اگر درختی از ذخیره گاه بادامشک را قطع کنند، اتفاق ناگواری برایشان رخ می دهد و این موجب شده خود اهالی هم در حفظ و احیای ذخیره گاه جنگلی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: از سال 84 برای ذخیره گاه جنگلی بادامشک شهرستان خلیل آباد طرح مدیریتی تهیه و کارهای مطالعاتی آن انجام شد و تا کنون به منظور جلوگیری از انقراض این ذخیره گاه پروژه های بیولوژیک بذرکاری و نهال کاری در سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوال مهم ترین ذخیره گاه بادامشک منطقه ترشیز

زوال مهم ترین ذخیره گاه بادامشک منطقه ترشیز