مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:502021-12-19پزشكي

سرم خون بند ناف انسانی تولید شد


محققان یک شرکت فناور موفق به تولید سرم خون بند ناف انسانی شدند که برای کشت سلول انسانی، ترمیم قرنیه و التیام زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

- جی پلاس ، دکتر رضا مقدسعلی مدیر یک شرکت فناور اظهار کرد: در این شرکت موفق شدیم سرم خون بند ناف انسانی را برای کشت سلولی بصورت تجاری تولید کنیم.

مهر نوشت؛ وی با بیان اینکه تاکنون از سرم های جنینی گاو (FBS) برای کشت سلولی استفاده می شد، گفت: استفاده از سرم های حیوانی علاوه بر مشکلات اخلاقی تولید آن، امکان انتقال بیماری ها از حیوان به انسان را فراهم می کند که با قیمت های بالایی نیز تولید می شود.

این محقق خاطر نشان کرد: سرم خون بند ناف انسان از زباله های زایمانی تهیه می شود و مملو از فاکتورهای رشد و پروتیین های مغذی جهت تکثیر سلول ها است و بدلیل منبع انسانی ایمن تر از نمونه حیوانی است از این رو تولید سرم برای کشت سلولی از منبع انسانی بهتر از منبع حیوانی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های زیادی در داخل و خارج از کشور این نوع سرم تولید شده در شرکت ما را استفاده کرده اند، گفت: در این پروسه استفاده، کارایی کشت سلولی سرم خون بند ناف با منبع انسانی به اثبات رسیده است؛ همچنین بعنوان جایگزین سرم های حیوانی مورد استقبال قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرم خون بند ناف انسانی تولید شد

سرم خون بند ناف انسانی تولید شد