مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-19اقتصادي

متولی حفاظت از منابع آبی کیست؟


یک کشاورز با 16 لیتر در ثانیه که به مدت هزار و 850 ساعت بیشتر نباید برداشت کند، در نهایت مجاز به برداشت 165 هزار و 888 متر مکعب آب است و در پروانه چاه ها این مقدار آب قید شده است.

- مدیر خانه کشاورز همدان از تنبلی و کاهلی متولیان امور آب اظهار گلایه کرد و گفت: به علت کاهلی های مسئولان در منطقه همدان 320 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب انجام شده در حالیکه در این حوزه مسئولان ورود نیافته اند.

ابوالقاسم سوزنچی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: مسئولان به راحتی می توانستند جلوی هدر رفت آب را بگیرند و این در حالیست که هیچ اقدامی نکرده اند.

وی افزود: طبق قانون 1375 بخش نامه هیات وزیران موجود است که بدون استنثا تمامی چاه های آب باید مجهز به کنتور باشد و آن زمان نیز برای تهیه کنتور اقدامات زیادی انجام شد و بسیاری از مناطق اطراف همدان، در حفاظت آب نیز متاسفانه نزدیک به دو سال است هیچ جلسه ای مبنی بر حفاظت از آب برگزار نشده است.

سوزنچی با بیان اینکه در منطقه همدان هشت هزار حلقه چاه مجاز وجود دارد، تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا تعداد پنج هزار حلقه چاه به کنتور آب مجهز بودند و سه هزار چاه بدون کنتور بودند که در بهترین حالت می توان گفت هزار حلقه چاه دیگر به کنتور آب مجهز شده اند، بنابراین دو هزار حلقه چاه بدون کنتور باقی مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متولی حفاظت از منابع آبی کیست؟

متولی حفاظت از منابع آبی کیست؟