مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-19دانش

راهکارهای ماندگاری پژوهشگران در کشور


دبیرکل انجمن های علمی دانشگاه آزاد استان کرمان معتقد است: اگر مقداری از کارهای پژوهشی حمایت کنیم و به پای درد و دل پژوهشگران بنشینیم از فرار مغزها تا حدی می توانیم جلوگیری کنیم ضمن آنکه نشاط علمی در کشور را افزایش داده ایم.

- فربد رفیعی تبریزی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از بها ندادن به انجمن های علمی و در ادامه با اشاره به مشکلات پژوهشگران گفت: با توجه به تحریم ایران، پژوهشگران ما در سایت های معتبر دنیا مثل مجله ISI نمی توانند مقالات خود را مستقیم چاپ کنند و باید با شخص ثانی در کشور دیگر، شریک شده و اسم ما که پژوهشگر اصلی آن مقاله هستیم، به عنوان نفر دوم مقاله نوشته شود.

وی، سوال، مرور پیشینه پژوهش، گردآوری اطلاعات، ساماندهی آماری، نتایج پژوهش را از جمله مراحل یک کار پژوهشی برشمرد و ادامه داد: متاسفانه دانشگاه های ما اصلا پژوهش محور نیستند، ضمن آنکه دانشجویان تمایلی به این کارها ندارند.

دبیرکل انجمن های علمی دانشگاه آزاد استان کرمان در پاسخ به این سوال که فرصت شغلی و بازار کار پژوهشگران چگونه است؟ به ایسنا گفت: در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، تحقیق و پژوهش به عنوان یک شغل مجزا کمتر شناخته می شود درحالی که در کشورهای اروپایی و توسعه یافته پژوهشگران نه تنها مستقل کار می کنند و شغل برای آنها محسوب می شود بلکه اهمیت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای ماندگاری پژوهشگران در کشور

راهکارهای ماندگاری پژوهشگران در کشور