مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 20:402021-12-18سياسي

موضوعات جاری ایران و آژانس در حال پیگیری است


اقدام داوطلبانه ایران در خصوص صدور مجوز تعویض دوربین های آسیب دیده نه در قالب یک توافق جدید که پس از حصول سه پیش شرط صورت گرفت و قرار است فردا یکشنبه 28 آذرماه فرآیند بررسی های فنی-امنیتی دوربین ها توسط ایران آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نورنیوز، طی چند هفته گذشته و به موازات انجام مذاکرات وین میان نمایندگان ایران و 1+4، گفتگو های میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز درباره موضوعات جاری ادامه داشت.

این گفتگو ها نهایتا پس از برآورده شدن سه پیش شرط کشورمان، روز چهارشنبه گذشته 24 آذرماه به اقدام داوطلبانه ایران در صدور مجوز تعویض دوربین های آسیب دیده از خرابکاری هسته ای در مجتمع تسای کرج به آژانس منجر شد و قرار است فردا یکشنبه 28 آذرماه فرآیند بررسی های فنی-امنیتی دوربین ها توسط ایران آغاز شود.

روز پنج شنبه 25 آذرماه نیز رافائل گروسی مدیرکل آژانس در یک نشست خبری به طرح مواضع خود در این خصوص پرداخت و از آغاز فرآیند تعویض دوربین های مذکور وفق گفتگو های انجام شده خبر داد.

این اقدام ایران که با واکنش مثبت چین، روسیه و سازمان ملل متحد مواجه شد و از حسن ِنیت و اراده جدی کشورمان در مذاکرات وین خبر می داد، آخرین بهانه های طرف غربی مذاکرات برای متهم سازی ایران به عدم جدیت در مذاکرات را از بین برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوعات جاری ایران و آژانس در حال پیگیری است

موضوعات جاری ایران و آژانس در حال پیگیری است