مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-18سياسي

مسائل علوم انسانی از جنس مسائل علم عادی یعنی پازل نیستند


مدیر گروه تاریخ علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: پژوهشگران حوزه های گوناگون علوم انسانی با پازل puzzle‬ مواجه نیستند بلکه با مسئله problem مواجه اند.

- ، به مناسبت هفته پژوهش، گروه فلسفه علم و فناوری، پژوهشکده مطالعات فلسفی و تاریخ علم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشستی با عنوان چالش های ارزیابی پژوهش های علوم انسانی از منظر علم شناسی فلسفی برگزار کرد.

در ابتدا علیرضا منجمی به عنوان دبیر علمی نشست گفت: ارزیابی پژوهش های علوم انسانی یکی از چالش های مهم پیش روی پژوهشگران این حوزه و سیاست گذاران است.

انتقادهای فراوانی از به کارگیری معیارهای علم سنجی رایج در ارزیابی پژوهش های علوم انسانی شده است، اما کمتر موردنقد بنیادین از منظر علم شناسی فلسفی قرارگرفته است.

در این نشست برآنیم تا با برجسته کردن تمایز میان علوم انسانی و سایر حوزه های علمی از منظر پژوهش ورزی (research practice)، محصولات پژوهشی (Research output) و نهادهای(institution) نیاز به شیوه های علم سنجی جدید را نشان دهیم.

وی افزود: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای پژوهشی علوم انسانی کشور می کوشد با نقد عالمانه علم سنجی سنتی و ملاحظه تجربه های جدید در این حوزه چارچوب و معیارهای مناسب برای ارزیابی پژوهش های علوم انسانی به دست دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل علوم انسانی از جنس مسائل علم عادی یعنی پازل نیستند

مسائل علوم انسانی از جنس مسائل علم عادی یعنی پازل نیستند