مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-18اقتصادي

برزن: جای واردات از تولیدکننده «کاغذ ایرانی» حمایت کنید


رییس کمیسیون فنی سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از جمله مشکلات حامیتی پیش روی کاغذ تحریرِ داخلی را تخصیص ارز4200 تومانی به واردات کاغذ دانست و ابراز امیدواری کرد، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علی برزن رییس کمیسیون فنی سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در مصاحبه با برنامه تقاطع فرهنگ را پشت سرگذاشته و مسائل میمونی از سوی بخش خصوصی رخ داده است.

وی با اشاره به رونق صنایع مختلف کاغذ سازی از جمله دستمال کاغذی، بهداشتی و بسته بندی گفت: متأسفانه صنعت کاغذ چاپ و تحریر طی 5 سال اخیر روالی منفی را پشت سر گذاشته است.

برزن با اشاره به ماشین های تولید کاغذ کارخانه مازندران از تراز اول های دنیا هستند ولی بر اثر سیاست دولت مردان، شاهد گرفتاری های عدیده ای بوده، گفت: ماشین کاغذی که می توانست تا 90 هزار تن در سال تولید کاغذ کند، در سال 1399 کمتر از 5 هزار تن کاغذ تولید کرده است.

وی بخشی از دلایل را متوجه مشکلات حاکمیتی دانست و گفت: دولت ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ تخصیص داد ولی ارز لازم را برای تامین قطعات اولیه در اختیار تولیدکننده داخلی نگذاشت و لذا تولید داخل را از چرخه رقابت خارج کرد.

برزن ابراز امیدواری کرد: به جای حمایت های ارزی از واردکنندگان، این کمک ها به سمت تولید گسیل داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برزن: جای واردات از تولیدکننده «کاغذ ایرانی» حمایت کنید

برزن: جای واردات از تولیدکننده «کاغذ ایرانی» حمایت کنید