مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-18پزشكي

شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در استان خبر داد.

- مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در استان خبر داد.

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه آنفولانزا یک بیماری ویروسی و مسری است، اظهار کرد: این بیماری مجاری تنفسی مانند گلو، بینی و ریه ها را درگیر کرده در برخی موارد نیز ممکن است خفیف و گاهی شدید باشد که در موارد شدید حتی می تواند منجر به مرگ شود لذا گروه های پرخطر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی ریوی در مواجهه با این بیماری در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند.

وی در خصوص راه های انتقال این ویروس خاطرنشان کرد: ویروس آنفلوانزا به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرد سالم را مبتلا می کند؛ در حالت مستقیم، ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ناشی از عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد بیمار در محیط منتشر شده و افرادی که در فاصله یک متری یا کمتر در کنار مریض قرار گرفته اند، این ذرات وارد دستگاه تنفسی آن ها شده و مبتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی

شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی