مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-18سياسي

داشبوردهای مدیریتی لایحه بودجه 1401 منتشر شد


خبرگزاری فارس همزمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس، اقدام به انتشار عمومی داشبوردهای مدیریتی لایحه بودجه سال 1401 نموده است تا از این طریق امکان تحلیل دقیق جداول لایحه بودجه برای مسئولان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی کشور یکی از ارکان اصلی حکمرانی محسوب می شود که وظیفه هدایت جریان پولی و مالی کشور به سمت برنامه های مطلوب را بر عهده دارد.

در ایران، سازمان برنامه و بودجه متولی حاکمیتی این وظیفه مهم و حیاتی است و سالانه با تدوین و انتشار بودجه، تصویری از برنامه های مهم و منابع مالی در اختیار تصمیم گیران و مسئولان قرار می دهد.

طبق روال هر سال، سازمان برنامه و بودجه همزمان با تقدیم لایحه بودجه سال 1401 توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، اقدام به انتشار عمومی متن این لایحه و پیوست های آن نموده است.

انتشار عمومی لوایح بودجه و پیوست های آن در سال های اخیر، گامی مثبت و روبه جلو در راستای افزایش شفافیت ارزیابی می شود، اما از آنجا که لایحه بودجه در قالب فایل های غیرقابل ویرایشِ پی دی اف (PDF) منتشر می شود، امکان تحلیل دقیق جداول لایحه دو هزار صفحه ای بودجه را از مسئولان و کارشناسان سلب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داشبوردهای مدیریتی لایحه بودجه 1401 منتشر شد

داشبوردهای مدیریتی لایحه بودجه 1401 منتشر شد