مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-18اقتصادي

آغاز ثبت 2000 شیء تاریخی از زنجان در سامانه جام


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از آغاز ساماندهی 2000 قلم سکه تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی - فرهنگی (جام) سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

- ایسنا/زنجان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از آغاز ساماندهی 2000 قلم سکه تاریخی برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی - فرهنگی (جام) سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: پارسال 650 قلم از اموال و اشیای منقول فرهنگی و تاریخی موزه های استان زنجان ثبت و ساماندهی شد.

در حال حاضر 2000 قلم سکه متعلق به دوره قاجاریه و دوره ایلخانی است.

وی ادامه داد: این اموال و اشیا طی کاوش های باستان شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به دست آمده و متعلق به دوره های پیش از تاریخ اسلام بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این سامانه با همکاری حوزه فناوری و اطلاعات در حال حاضر یکی از ارزشمندترین سامانه های پویای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که از سوی سایر دستگاه های دربردارنده اموال فرهنگی تاریخی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ثبت 2000 شیء تاریخی از زنجان در سامانه جام

آغاز ثبت 2000 شیء تاریخی از زنجان در سامانه جام