مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-18پزشكي

نرخ بالای معلولیت در خراسان جنوبی/ ایجاد آزمایشگاه ژنتیک مطالبه مردمی


خراسان جنوبی با نرخ بالای معلولیت در حالی از داشتن آزمایشگاه ژنتیک بی بهره است که به باور متخصصان انجام آزمایش های ژنتیک به عنوان سدی در برابر معلولیت عمل می کند.

- ، گروه استان ها: امروزه آنچه بیش از هر چیزی دیگری در بروز معلولیت ها اهمیت دارد اختلالات ژنتیکی و بیماری های ارثی است و وجود فرد معلول خانواده را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات فراوانی را سبب می شود.

درمان و نگهداری افراد معلول هم با توجه به هزینه هایی که دارد باری بر دوش دولت است.

بیش از یک میلیون و 601 هزار 692 معلول در کشور وجود دارد و از سال 1375 تلاش شد با ایجاد سیستم مشاوره پزشکی ژنتیکی و ایحاد آزمایشگاه های ژنتیک اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

با توجه به وجود 24 هزار و 144 معلول با 28 هزار و 108 معلولیت در خراسان جنوبی و بالا بودن نرخ معلولیت در استان برای پیشگیری از بروز معلولیت های بیشتر علاوه بر انجام مشاوره ژنتیکی، راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک و فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد.

28 هزار و 108 نفر آمار معلولان خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آمار معلولیت در خراسان جنوبی 28 هزار و 108 نفر است، گفت: از این تعداد 114 نفر به ازای هر 10 هزار نفر در استان معلول جسمی حرکتی، 101 نفر معلول ذهنی، 53 نفر معلول شنوایی، 38 نفر معلول بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بالای معلولیت در خراسان جنوبی/ ایجاد آزمایشگاه ژنتیک مطالبه مردمی

نرخ بالای معلولیت در خراسان جنوبی/ ایجاد آزمایشگاه ژنتیک مطالبه مردمی