مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-18فرهنگي

نقد و بررسی کتاب «مکبث»


در سومین دوره از طرح ملی فصل سخن و در ادامه سلسله نشست های نقد و بررسی کتب علوم انسانی، با همکاری معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، - نمایشنامه مکبث مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور دکتر ناصر مطلب زاده و دکتر مقصود اسمعیلی کردلر از اساتید زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های کلانشهر تبریز برگزار شد.

مَکبِـث نمایشنامه ای تراژیک اثر ویلیام شکسپیر است.

این نمایشنامه کوتاه ترین تراژدی و یکی از محبوب ترین آثار اوست که بنا به اعتقاد بسیاری بین سال های 1599 و 1606 میلادی نوشته شده است.

اساس تراژدی مکبث وقایع تاریخی اسکاتلند است، اما شکسپیر موافق ذوق و طبع هنری و ادبی خویش تغییراتی در آن داده و حوادث جنگ ها را به هم آمیخته است.

این نمایشنامه ماجرای آثار منفی روحی و روانی جاه طلبی سیاسی کسانی که به دنبال قدرت هستند را به بهترین شکل نمایش پردازی و دراماتیزه کرده است.

ناصر مطلب زاده در خصوص کتاب مکبث گفت: این اثر ادبی با گذشت چندین قرن همچنان الهام بخش ادبیات و تخیل بشری بودهو به خاطر بار دراماتیک آن مورد توجه نویسندگان و فیلم نامه نویسان است.

وی ادامه داد: نمی توان در رابطه با این اثر صجبت کرد بی آنکه در خصوص شکسپیر سخن گفت که دو توانایی او بیش از بیش از مورد توجه است؛ اولین توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد و بررسی کتاب «مکبث»

نقد و بررسی کتاب «مکبث»