مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-18اقتصادي

پیشنهاد مشاغل سبز به جویندگان کار و فارغ التحصیلان


با وجود آنکه مشاغل سبز و فعالیتهای مرتبط با آن در دنیا روز به روز در حال گسترش است و چند سالی است که در کشور ما نیز رخی نشان داده اما این مشاغل همچنان ناشناخته و مغفول مانده اند؛ - این در حالی است که مشاغل سبز از یک سو با کاهش مصرف انرژی و منابع زیستی موجب کاهش هزینه بنگاههای اقتصادی و کاهش حوادث کار می شود و از سوی دیگر برای کارجویان و فارغ التحصیلان، اشتغال و درآمد پایدار ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کسب و کارها یا مشاغل سبز به مجموعه فعالیتهای مرتبط با فناوری های نوین و انرژی های نو گفته می شود که در کشور ما نیز چند سالی است اجرای آن آغاز شده است.

به طور کلی به مشاغل دوستدار محیط زیست و مرتبط با فناوری پاک و مشاغلی که با تولید انرژی و محصولات پاک در ارتباط باشند، مشاغل سبز گفته می شود.

کسب وکارهای سبز به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه ای در واحدهای شغلی مربوط به خود ملزم هستند و سازمان جهانی کار تخمین می زند که تا سال 2030 حرکت در جهت اقتصادهای سبز و کم کربن بیش از 60 میلیون شغل ایجاد کند.

با توجه به مزایای قابل توجهی که مشاغل سبز دارند، سیاست دولت برای گسترش این کسب و کارها می تواند جایگزین کردن مشاغل سبز به جای مشاغل سنتی و پرهزینه و فراهم کردن بستر ورود کارجویان و فارغ التحصیلان به این شغل ها یاشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مشاغل سبز به جویندگان کار و فارغ التحصیلان

پیشنهاد مشاغل سبز به جویندگان کار و فارغ التحصیلان