مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-17اقتصادي

انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد باعث کاهش ریزگرد می شود


انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به این شهرستان فروکش کردن ریزگردهایی را که به دلیل کم آبی برای استان تهدید محسوب می شود به دنبال دارد.

- ، فرهاد شیبک عصر جمعه در حاشیه بازدید استاندار البرز از تصفیه خانه پساب ماهدشت با تاکید بر نیاز فوری اشتهار به منابع آبی پایدار، بهره برداری از این پروژه را برای این شهرستان بسیار با اهمیت قلمداد کرد و گفت: توسعه کشاورزی به ویژه ایجاد گلخانه های مختلف در این اشتهارد در گرو اتمام و بهره برداری از این پروژه است.

وی افزود: میزان بیش از 600 لیتر آب بر ثانیه که از خروجی این تصفیه خانه به سمت اشتهارد سرازیر می شود به عنوان یک منبع آبی پایدار قابل توجه و بسیار حیاتی است.

فرماندار اشتهارد تصریح کرد: اراضی کشاورزی وسیعی در منطقه اشتهارد وجود دارد که به دلیل کمبود منابع آبی بایر مانده و این منبع آبی می تواند به زیر کشت بردن این زمین ها و تقویت زیر بنایی و توسعه کشاورزی و در پی آن ایجاد اشتغال، تقویت سفره های زیر زمینی آب و درنهایت فروکش کردن ریزگردهایی را که به دلیل کم آبی برای استان تهدید محسوب می شود به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیابان های اشتهارد سال هاست که به دلیل کم آبی و خشکی منابع آبی پایدار به یکی از کانون های ایجاد ریزگرد در استان البرز تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد باعث کاهش ریزگرد می شود

انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد باعث کاهش ریزگرد می شود