مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-17پزشكي

آلودگی هوا باعث پرخاشگری و رفتارهای هیجانی می شود


روان درمانگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه آلودگی هوا بر سلامت جسمی، روحی - روانی و شخصیتی اثرگذار است، گفت: آلودگی هوا با کاهش سطح اکسیژن مغز سبب تصمیم گیری های آنی (فوری) و رفتارهای تکانشی شده و ناسازگاری با محیط را افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مهدی عسکری پور روز جمعه درباره اثرات آلودگی هوا بر سلامت روان اظهار داشت: آلودگی هوا بر سلامت جسمی، روحی - روانی و شخصیتی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: براساس نتایج پژوهش های پزشکی، آلودگی هوا می تواند موجب افزایش اضطراب، استرس، خشونت و پرخاشگری، کاهش توان فکری، یادگیری و تمرکز، افسردگی و برخی اختلالات روان تنی و ذهنی شود.

عسکری پور ادامه داد: این آلودگی همچنین آسیب های جسمی ناشی از روان تنی را افزایش داده و به طور مستقیم سبب آسیب های مغزی و کاهش عملکرد مغز خواهد شد.

این روان درمانگر خاطرنشان کرد: برخی از آسیب های روحی نظیر خشونت و پرخاشگری همچنین سازگاری با محیط اجتماعی را کاهش داده و سبب واکنش های آنی (فوری) در برابر محرک های محیطی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تربیت خانوادگی و ژنتیک نیز در این رابطه موثر است، افزود: آلودگی هوا تاب آوری اجتماعی در برابر فشارهای محیطی را کاهش داده و بنابراین پرخاشگری را رواج می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا باعث پرخاشگری و رفتارهای هیجانی می شود

آلودگی هوا باعث پرخاشگری و رفتارهای هیجانی می شود