مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 06:352021-12-17اقتصادي

حال نا خوش حمل و نقل عمومی پایتخت


خرابی اتوبوس، دیر آمدن قطار مترو و وجود تاکسی های فرسوده در تهران این روزها به خاطره مشترک پایتخت نشینان بدل شده است و تنها یک عزم جدی می تواند مشکلات حمل و نقلی تهران را حل کند.

- حال این روزهای حمل و نقل عمومی پایتخت چنان بد است که خبر کمبود قطعات مترو و تعطیلی خطوط اتوبوس در شرایط کرونا مردم را نگران کرده است، وضعیت فرسودگی حمل و نقل عمومی تهران چنان عمیق است که بودجه های چند ده میلیاردی شهرداری گره از کار آن باز نمی کند و باید کمکی فراتر دریافت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داستان فرسودگی و لزوم نوسازی حمل و نقل عمومی تهران همیشه وجود داشته است، اما شهریور ماه سال گذشته شهردار وقت تهران هنگامی که از وعده های دولت برای تامین اتوبوس و واگن مترو ناامید شد، در نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری درخواست کرد که منابع مالی خرید اتوبوس و واگن مترو از محل بازگشت منابع صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

پیروز حناچی در این نامه گزارشی از وضعیت حمل نقل عمومی ارائه کرد و به حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و همچنین نوبخت معاون رییس جمهور وقت و نهاوندیان دبیر شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی دولت قبل نوشت: همانطور که مستحضرید سامانه های مترو و اتوبوسرانی که وظیفه بخش قابل توجهی از جابه جایی های روزانه در کلانشهر تهران را برعهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال نا خوش حمل و نقل عمومی پایتخت

حال نا خوش حمل و نقل عمومی پایتخت