مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-17اقتصادي

متوسط فرسایش خاک در ایران حدود 16 تن در هکتار است


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: متوسط فرسایش خاک در ایران حدود 16 تن در هکتار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، کامران یوسفی راد در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به بالاتر بودن میزان تولید در اراضی آبی، حفاظت از اراضی آبی به نسبت اراضی دیم باید در اولویت اول قرار گیرد، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی از 1.

2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی حدود 400 هزار هکتار آن اراضی آبی و 800 هزار هکتار آن اراضی دیم است.

وی با اشاره به نقش تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ها در کیفیت خاک گفت: میزان بارندگی نقش مهمی در این امر دارد بارندگی زیاد که منجر به ایجاد روان آب می گردد و بارندگی اندک که به از بین رفتن رطوبت خاک می انجامد از عوامل تخریب خاک به حساب می آید چرا که با از بین رفتن رطوبت، خاک مستعد فرسایشهای بادی می شود.

 یوسفی راد با بیان اینکه برای تشکیل یک سانتیمتر خاک 100 تا 1000 سال زمان لازم است، گفت: بر حسب اقلیم های مختلف طول زمان متفاوتی برای شکل گیری خاک لازم است در واقع خاک از متلاشی شدن سنگ ها که تحت تاثیر شرایط اقلیمی صورت می گیرد، تشکیل می شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه یکی از معضلات عمده ای که در سطح استان و کشور به خاک آسیب می رساند بحث فرسایش است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متوسط فرسایش خاک در ایران حدود 16 تن در هکتار است

متوسط فرسایش خاک در ایران حدود 16 تن در هکتار است