موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-17اقتصادي

ساخت یک باتری حرارتی پاک


یک مخزن هوشمند جدید برای ذخیره انرژی حرارتی، 90 درصد کوچک تر از مخزن های ذخیره انرژی مبتنی بر آب ساخته شده است و همچنین انتشار کربن دی اکسید کمتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، روش های جدید و کارآمدتر برای ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر، کلیدی برای تسهیل گذر از سوخت های فسیلی هستند، زیرا دولت های جهان برای اقدام در مورد مقابله با تغییرات آب و هوایی در تلاش هستند.

اکنون یک استارتاپ مجارستانی به نام هیت ونتورز (HeatVentors)، روی یک فناوری ذخیره سازی کم حجم با استفاده از مواد تغییر دهنده حالت کار می کند.

این شرکت معتقد است که فناوری آن، راه حل پاک تری را ارائه می دهد و در عین حال تا 90 درصد در فضا صرفه جویی می کند.

مواد تغییر دهنده فاز یا حالت، زمانی که حالت فیزیکی خود را تغییر می دهند، مقدار زیادی گرما را آزاد یا جذب می کنند که آنها را به یک کاندیدای ایده آل برای ذخیره انرژی تبدیل می کند.

به گفته ریتا آندراسین فارکاس یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت هیت ونتورز ، ابتکار این شرکت به نام هیت تانک (Heat Tank) به معنی مخزن گرما ، اساسا نوع جدیدی از باتری حرارتی است که از این مواد تغییر دهنده حالت برای ذخیره گرما به شکل متمرکزتر استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک باتری حرارتی پاک

ساخت یک باتری حرارتی پاک